Silvan åbner ny citybutik i Amagerbrogade

Silvan åbner ny citybutik i Amagerbankens gamle lokaler på Amagerbrogade

Lørdag d. 15. juli har Silvan slået dørene op til en ny citybutik på Amagerbrogade. Her er der ekstra fokus på, at det skal være nemt og bekvemt for amagerkanerne at komme i gang med hjemmets projekter.

Den bevaringsværdige bygning på Amagerbrogade 25, som tidligere husede Amagerbanken, er nu fyldt med søm, skruer, maling og blomster. Her har Silvan netop slået dørene op til den nye 700 kvadratmeter store citybutik, hvor man kan finde alt det man mangler til hjemmets næste DIY-projekt.

– Det skal være nemt at kaste sig ud i gør-det-selv projekter i hjemmet – også når man bor på i byen. I den nye Silvan på Amagerbrogade kan vores kunder få en moderne byggemarkedsoplevelse centralt i byen, siger Klaus Dolmer der er CEO hos Silvan.

I den nye Silvan kan man blandt andet få skåret træ i specialmål i butikkens savværk eller leje det værktøj, man ikke selv har liggende derhjemme. Man kan også svinge forbi på vejen hjem for at afhente pakker i pakkeshoppen eller få kopieret en nøgle.

Populært citykoncept

Den nye butik på Amagerbrogade er en af Silvans i alt 5 citybutikker, der findes i og omkring landets største byer. Her er der ekstra stort fokus på, at det skal være så nemt og bekvemt som muligt at købe ind til projekterne i hjemmet, og ifølge Silvans CEO Klaus Dolmer er konceptet blevet taget ualmindeligt godt imod.

– Vi er godt i gang med at etablere flere butikker særligt ved de større danske byer, og hver gang vi slår dørene op til en ny citybutik, bliver vi virkelig imponerede over, hvor godt folk tager imod os. Vi har arbejdet benhårdt for at skabe et flot og inspirerende resultat, og derfor har vi også glædet os enormt meget til at byde folk velkommen i den nye butik på Amagerbrogade, siger Klaus Dolmer.

Butikken er placeret på Amagerbrogade 25, 2300 København S. Åbningstider: Man-fre: 9-19 og lør-søn: 9-18.

Silvan er en førende dansk gør-det-selv-detailkæde, som hovedsageligt betjener private kunder i 44 byggemarkeder og butikker i både byer og forstæder, samt en online butik i Danmark. Bæredygtighed er essentielt og kommer til udtryk i såvel den daglige drift som i produktsortimentet, der omfatter både klassiske gør-det-selv-produkter, som byggematerialer og haveredskaber, samt produkter til forbedringer af hjemmet og smart homeartikler. Mange af dem er ”Skabt med omtanke” med specielt fokus på bæredygtighed. I de senere år er der gradvist kommet fokus på mere kundekomfort og -service. Serviceydelser som for eksempel savværk, farvetoning, gratis udlån af el-ladcykel og trailere, værktøjsudlejning, nøgleservice og pakkeshop er blevet udvidet, og er en integreret del af kædens værdigrundlag. www.silvan.dk