Fragt & levering

Når du har bestilt en vare på silvan.dk og derved oprettet en webordre, kan der måske dukke nogle spørgsmål op i forbindelse med fragt og levering. Her på siden forsøger vi at give dig svarene på alle de spørgsmål, du måtte have omkring din webordre og oplyse dig om vores fragt- og leveringsvilkår. Skulle du alligevel have et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her, er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvornår bliver min ordre leveret?

I Silvan har vi et par forskellige leveringsmetoder. Alt afhængig af om dine varer leveres fra vores centrallager, direkte fra en leverandør eller fra Silvan Skejby, så er der lidt forskel i leveringstiden. Du kan læse mere omkring de forskellige leveringsmuligheder og leveringstid herunder.

Dag-til-dag-levering

Hovedparten af vores webordrer bliver leveret fra dag-til-dag. Vi bestræber os nemlig på at gøre din online oplevelse, så god som mulig. Webshop lagervarer bliver derfor leveret fra-dag-til-dag. Det er både hurtigt, enkelt og pålideligt for dig. Vores dag-til-dag-leveringer har følgende leveringstider:

  • Ved bestilling inden kl. 16.00, tilstræber vi at levere din ordre den efterfølgende hverdag
  • Ved bestilling fredag efter kl. 16.00 samt lørdag og søndag, tilstræber vi at levere din ordre den efterfølgende tirsdag

Det betyder med andre ord, bestiller du dine vare efter kl. 16.00, bestræber vi os på at levere dem indenfor de efterfølgende 2 hverdage. Du modtager samtidig en sms eller e-mail med Track & Trace, når ordren er afsendt. Hvorefter din levering, som udgangspunkt, bliver leveret på hverdage i tidsrummet 08:00 – 16:00. Vi leverer til hele landet. Ved levering til ikke brofaste øer - kontakt vores kundeservice for at høre, om det er muligt på den vare, du ønsker. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Bestillingsvarer

Du kan dog komme ud for, at nogle af vores varer er bestillingsvarer, hvor der kan være længere leveringstid. En bestillingsvare kommer nemlig direkte fra en ekstern leverandør – det er som oftest de større varer som brændetårne, grus og sand, fliser og lignende, som vi ikke har på vores eget lager. Her er det selve leverandøren, der står for leveringen. Derfor er det også dem, der sætter leveringstiden. Det vil dog altid fremgå, på varen, på hjemmesiden, hvor lang den forventede leveringstid er.

Dette betyder også, at der kan forekomme delleveringer på din bestilling, hvis du både har bestilt en lagervare og en bestillingsvare. Så kommer lagervaren som oftest lidt hurtigere end bestillingsvaren. Du modtager en sms eller e-mail med Track & Trace, når ordren er afsendt, så du kan følge din ordre. Hvorefter din levering, som udgangspunkt, bliver leveret på hverdage i tidsrummet 08:00 – 16:00. Vi leverer til hele landet. Ved levering til ikke brofaste øer - kontakt vores kundeservice for at høre, om det er muligt på den vare, du ønsker. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne. Er du i tvivl om, hvornår din ordre bliver leveret? Eller er dit Track & Trace udeblevet? Så kan du altid kontakte vores kundeservice.

Levering i dag

Vi bestræber os på at levere webshop lagervarer fra dag til dag. Vi har derfor oprettet en ny leveringsservice, for at gøre det nemt og bekvemt for dig. Den hedder ”Levering i dag”. Leveringsservicen gør det muligt at få leveret dine varer direkte til din adresse. Det er en ny leveringsmetode, som vi har opstartet i Aarhus-området. Hvorfor denne leveringsmetode kun kan benyttes i udvalgte postnumre inden for Århus-området. Denne leveringsmåde har følgende leveringstider:

  • Ved bestilling inden kl. 12.00 vil dine varer blive leveret samme dag
  • Ved bestilling efter kl. 12.00 vil vi forsøge at levere dine varer samme dag – men det kan vi ikke garantere.

Ved ”levering i dag” kan du ikke nægte at modtage leveringen. Men du accepterer derimod, at Silvan må stille varerne på din adresse, og så selvom du ikke er hjemme. Leveringen sker alle ugens dage mellem kl. 8.00 og 18.00 – også på helligdage. Vi ringer til dig 30-60 minutter før leveringen. Og leveringen sker til kantsten ved fast underlag og i gadeplan – det gælder også etageejendomme. Vi bærer således ikke dine varer ind i hjemmet. Du kan læse mere om Levering i dag.

Sådan bliver din ordre leveret

I Silvan har vi som udgangspunkt to forskellige leveringspartnere: Danske Fragtmænd og PostNord. Hvilken der bliver valgt som transportør, afhænger af hvor meget en ordre vejer.

  1. Leveringer op til 20 kg. Disse leveringer bliver som udgangspunkt leveret via pakkedistributør, PostNord. De leveres enten til din privatadresse eller til det valgte udleveringssted. Skulle du ikke være hjemme ved levering, bliver din pakke indleveret til nærmeste posthus, hvor du kan afhente den.
    Pris for pakke til udleveringssted, med mindre andet er angivet på varen: 39 kr. pr. pakke.
    Pris for hjemmelevering af pakke, med mindre andet er angivet: 69 kr. pr. pakke.

  2. Leveringer over 20 kg. Ved større ordrer og pallegods er det Danske Fragtmænd, der leverer. Disse ordrer leveres på hverdage indenfor normal arbejdstid – dvs. imellem 8-16. Varerne leveres som udgangspunkt til kansten ved fast underlag og i gadeplan – det samme gælder, hvis du har valgt ”må stilles” under bestillingen. Hvis du ikke er hjemme ved levering, bliver ordren taget med retur til centralen, og du kan herefter aftale genudkørsel mod betaling med vores kundeservice.
    Pris for levering af paller, med mindre andet er angivet på varen: fra 299 kr. pr. palle.

Bemærk, at det er Silvan, der afgør, om det er fragtmetode 1 eller 2, der anvendes til den pågældende vare/levering. Fragtpriserne er baseret på levering fra Silvans centrallager eller direkte fra en af vores leverandører. Og priserne kan være forskellige i forhold til fragtpriser fra et lokalt Silvan byggemarked.

Det skal du være opmærksom på ved online bestilling

Vi vil gerne gøre din online oplevelse så let og god som muligt. Derfor har vi her samlet et par ting, der kan være rigtig gode at vide, når du laver en online bestilling.

Bliver jeg kontaktet før levering?

Det kommer an på, hvem der leverer din ordre. Ved PostNord får du som oftest en SMS omkring, hvornår du kan forvente din ordre. Derudover kan du også bruge pakkenummeret på deres Track & Trace, så du kan følge med i pakkens rejse. Bliver din ordre sendt med Danske Fragtmænd, vil du som udgangspunkt få en SMS så snart, din ordre forlader vores lager. Vi bestræber os på at tilføje Track & Trace i denne SMS, men det er endnu ikke muligt på alle vores ordrer. Skulle du ikke have modtaget Track & Trace mulighed, er du altid velkommen til at kontakte os – så vil vi gøre, hvad vi kan for at give dig en opdatering. Ved bestillingsvarer, der leveres direkte fra vores leverandører og samarbejdspartnere, kan vi desværre ikke garantere besked inden levering. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker advisering – så giver vi det naturligvis videre, men vi kan ikke garantere besked.

Hvad skal jeg gøre ved den palle, som jeg har modtaget min ordre på?

Hvis du modtager en ordre, som er leveret på en palle, er den palle din ejendom. Det er derfor dit ansvar at bortskaffe den, hvis du ikke ønsker at beholde den. På nogle ordrer, så som ved fliser og lignende, betaler man et pallegebyr ved bestilling. I disse tilfælde kan du naturligvis indlevere pallen i din nærmeste Silvan, hvor du vil få beløbet retur. Vær dog opmærksom på, at der bliver fratrukket 26% fra købsprisen for slitage.

Hvorfor bliver der kun leveret ved fortovskant ved palleleveringer?

Da chaufføren ved palleleveringer skal kunne køre med en palleløfter, hedder leveringen som udgangspunkt til fortovskant. Det er altid chaufføren, der afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning.

Gratis fragt på køb over 3.500 kr.

Husk, at vi i Silvan har gratis fragt på køb for over 3.500 kr*. Så hvis du skal i gang med et større projekt, er det jo helt oplagt at bestille dine varer på silvan.dk. Det giver dig en rigtig god mulighed for at sidde i ro og mag derhjemme og fylde indkøbskurven. Og så skal du blot afvente dine varer – og så kan du komme i gang med dit nye projekt.*Der er dog enkelte undtagelser af den fri levering: belægningssten og-fliser, terrassebrædder, facadeplank og – plader, paneler, hegn, færdighæk og hytter. Disse varer er undtaget i beløbet for beregning af fri fragt.

Har du ikke modtaget din ordre til tiden?

Vi bestræber os naturligvis altid på at levere din ordre til tiden. Når modtager din ordrebekræftelse, er der oplyst en forventet leveringsdato. Dette er et estimat, som er udregnet ud fra den vare, som du har bestilt. Der kan komme forsinkelser eller mangelfuld levering på grund af uforudsete hændelser, som er dækket af force majeure – det tager vi forbehold for. Derfor anbefaler vi, at du ikke bestiller håndværkere og lignende, inden du har modtaget din ordre og tjekket indholdet for skader og mangler. Silvan dækker ikke eventuelle udgifter til håndværkere.

Vil du gerne følge med i, hvor langt din ordre er? Hvis din ordre sendes med PostNord, kan du følge den på deres Track & Trace. Du indtaster blot det pakkenummer, du har fået tilsendt fra dem på SMS. Leveres varen af Danske Fragtmænd, kan du trykke på fragtbrevsnummeret på din ordrebekræftelse og se, hvor varen befinder sig. Det åbner op et link til Danske Fragtmænd, som du kan følge din ordre på. Hvis den forventede leveringsdato er overskredet, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på 8252 8252. Husk at have dit ordrenummer klar, så kan vi hjælpe dig bedst muligt.

Har du spørgsmål? Så er du altid meget velkommen til at kontakte Silvans kundeservice på [email protected]