Handelsbetingelser

De følgende betingelser gælder for alle køb på www.silvan.dk

Du kan både som privatperson og erhvervsdrivende handle på www.silvan.dk til levering i Danmark ‒ undtagen til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt via [email protected]. Silvan tager forbehold for køb med videresalg for øje.

Prisen for produktet

Ud for hvert enkelt produkt på www.silvan.dk finder du den aktuelle produktpris, som er inkl. moms, men uden fragt/gebyr. Eventuelle rabatter er allerede fratrukket prisen. Priserne på www.silvan.dk følger priserne i de fysiske Silvan-butikker ‒ med undtagelse af kampagner, kø-tilbud, restmarked, m.m.

Forsendelse/transport af din ordre

Silvan bestemmer forsendelsesmetoden på baggrund af den type produkter, din ordre består af. Din ordre kan potentielt blive leveret over flere omgange og af flere fragtfirmaer, hvis du har bestilt produkter fra flere lagere. Kontakt kundeservice for information om det fragtfirma, vi benytter. 

Stykgods-/pallegodsleveringer: Disse sker til fortovskant. Du modtager en SMS dagen før leveringen. Vi tager ikke forsendelsesemballagen med igen.

Produkter fra vores eget lager: Du modtager et track&trace-link per mail, så du kan følge din pakkes rejse hjem til dig.

Produkter med mærket ’Frit leveret’: Vi kan ikke oplyse nøjagtigt leveringstidspunkt, da produktet sendes direkte fra leverandøren. De fysiske forhold på/ved leveringsstedet skal være i orden, så chaufføren kan levere produktet. Det er chaufføren, der afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning. Chaufføren har ikke mulighed for at bære op i lejligheder. Det er kundens ansvar. Levering foregår som udgangspunkt på hverdage inden for tidsrummet kl. 08:00-16:00.

Pakker med PostNord: Hvis du opgav et mobilnummer i din bestilling, vil du modtage en gratis SMS, når PostNord har klargjort din pakke til forsendelse.

Direkte levering: Der er særlige forholdsregler, som du bedes være opmærksom på ‒ læs mere her.

Afhentning af din ordre ved Click&Collect

Når du køber et produkt på www.silvan.dk, kan du vælge ’afhentning’ i en Silvan-butik efter eget valg. Når ordren er klar til afhentning, modtager du en mail og en SMS. Betalingen for ordren trækkes på dit betalingskort, når produktet lægges klar til afhentning i butikken. Hvis der er tale om et specialfremstillet produkt, vil betalingen blive trukket allerede inden fremstillingen.

Husk at tjekke Silvans åbningstider, inden du tager afsted for at afhente din ordre.

Du skal fremvise gyldigt billede-ID og e-mail-/SMS-bekræftelsen, når du henter din ordre.

Ordren skal afhentes senest 30 dage fra modtagelsen af mail/SMS om "klar til afhentning". Hvis de 30 dage overskrides, vil du, som kunde, miste enhver rettighed til købet.

Returnering af europaller

Hvis du har fået leveret din ordre på en europalle, er du blevet opkrævet 168,75 kr. i forbindelse med dit køb. Husk, at du får 124,87 kr. retur, når du afleverer den brugte europalle i din lokale Silvan-butik. Dette gælder ikke for engangspaller, hvor du ikke har betalt et gebyr pr. palle. Find din nærmeste Silvan-butik.

Din betaling

Silvan opkræver ikke gebyr ved betaling med betalingskort. Betalingstransaktionen foregår via en sikret, krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). 

Betalingsbeløbet vil tidligst blive trukket på betalingskortet, når …

  1. ordren afsendes fra Silvans lager,
  2. ordren meldes klar til afhentning ved Click&Collect,
  3. fremstillingen af det specialfremstillede produkt påbegyndes.
  4. en del af din ordre, som består af flere pakker, afsendes fra Silvans lager.

Hvis din ordre sendes som mere end én pakke, trækker vi kun beløbet for den del af ordren, som vi sender på pågældende tidspunkt. Du vil altså blive opkrævet delbetalinger. Når vi afsender sidste del af din ordre, vil delbetalingerne i alt svare til det samlede beløb, du godkendte ved bestillingen af din ordre.

Produkter købt på www.silvan.dk kan ikke betales via Netbank. 

Når du betaler med et betalingskort, er du sikret mod misbrug uden selvrisiko, fordi betalingen sker via SSL.  I tilfælde af misbrug kan du forlange, at betalingsformidleren/kortudstederen (af et i-Danmark-udstedt-betalingskort) tilbagefører betalingen til din betalingskortkonto. Angående hæftelses- og ansvarsregler i øvrigt henviser vi til ”Lov om betalingstjenester”.

Du kan ikke benytte gavekort som betalingsmiddel på www.silvan.dk. Gavekort kan udelukkende benyttes i fysiske Silvan-butikker.

Log ind på din Silvan-konto

Dine brugerinformationer og din adgangskode gemmes sikkert på vores server. Alt kommunikation mellem din browser og vores server foregår via sikre forbindelser (https). Du kan til enhver tid slette din Silvan-konto ved at logge ind på www.silvan.dk/login.

Gem dit kreditkort

Silvan tilbyder at gemme dele af dine kreditkortoplysninger. Så kan du hurtigere gennemføre dit køb, næste gang du besøger www.silvan.dk. Dine kortoplysninger bliver gemt sikkert hos Nets A/S.

For at vi kan gemme dele af dit kreditkort, skal du oprette en bruger under ”Log ind” på www.silvan.dk. Klik på ”Gem kort” ved tjek-ud. Fremover skal du logge ind samt opgive de 3 sikkerhedscifre, der står på bagsiden af dit kreditkort, når du handler på www.silvan.dk

Du kan selvfølgelig altid slette dit gemte kreditkort og/eller din Silvan-konto. Følgende kreditkorttyper kan gemmes: Dankort, Visa, Mastercard, JCB og Maestro.

Din reklamationsret

Hvis der er tale om en berettiget og rettidig reklamation på et produkt købt på www.silvan.dk, vil Silvan gøre ét af følgende: 

  • bytte produktet,
  • få produktet repareret/udbedret, 
  • tilbagebetale købesummen. 

Kontakt kundeservice på tlf. 8252 8252 eller [email protected], hvis du ønsker at benytte din reklamationsret. Vedhæft din kvittering/faktura og en beskrivelse af reklamationen. Du kan også medbringe produktet og dinkvittering/faktura i en fysisk Silvan-butik.

Den danske købelov gælder. Derfor skal reklamationen ske inden for rimelig tid efter, at manglen er opdaget og senest to år efter købsdatoen ‒ medmindre andet fremgår af loven. Vi betragter altid to måneder som rimelig tid.

Du skal betale portoen/fragten, når du sender returneringen til www.silvan.dk. Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, refunderer Silvan den af-kunden-betalte returporto/-fragt. Silvan skal også betale portoen/fragten i forbindelse med fremsendelsen af en ombyttet eller repareret/udbedret vare til dig.

Hvis reklamationen ikke viser sig at være berettiget eller rettidig, skal du betale portoen/fragten ved Silvans returnering af varen til dig.

Hvis du returnerer varen i en Silvan-butik, får du købesummen tilbagebetalt kontant. Hvis du har sendt varen retur til www.silvan.dk, får du overført købesummen til det betalingskort, du oprindeligt betalte med.

Din fortrydelsesret

Loven dikterer, at du altid har 14 dages fortrydelsesret ved onlinekøb. I Silvan, både online og i butikken, har du ét helt års returret, altså 365 dage. 

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage fra:

  • den dag, du modtager din vare.
  • den dag, du modtager den sidste vare, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis.
  • den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du give os tydelig besked, inden fortrydelsesfristen udløber. Informér kundeservice om dette på tlf. 8252 8252 eller via [email protected]

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen.

Det er dit ansvar at sende ordren tilbage til os uden unødvendig forsinkelse og senest 14 dage, efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du er ansvarlig for at pakke produktet forsvarligt ind. Silvan betaler returfragten på postpakker, hvis du benytter det medfølgende retur-label.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med palle- og kran-returneringer ‒ kontakt kundeservice for booking og mere information. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.875 kr. inkl. moms.

Fortrydelsesretten gælder ikke alle produkter. Den gælder ikke …
1. et produkt, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
2. et produkt, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
3. et forseglet produkt, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Hvis du fortryder dit køb og rettidigt returnerer produktet (som ikke er undtaget fortrydelsesretten) til os, får du naturligvis dine penge tilbage.

Er du skyld i en forringelse af produktets værdi, vil du ikke få tilbagebetalt det fulde købsbeløb. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug, hvis du ønsker det fulde købsbeløb ved returnering.

Hvis du benytter din fortrydelsesret og følger betingelserne, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Købsbeløbet vil blive overført til det  betalingskort, som oprindeligt blev brugt til købet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur ‒ medmindre du allerede har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes retur til adressen på den fragtlabel, som du oprindeligt modtog. Hvis du er i tvivl om adressen, kan du kontakte vores kundeservice. Postpakker kan sendes retur med den returlabel, som var vedlagt pakken, da du modtog den. Du kan også fortryde dit køb ved personligt at indlevere varen i din lokale Silvan-butik. Vi gør opmærksom på, at bytte- og returreglerne ikke gælder specialproducerede varer, varer solgt i metermål og ikke-lagerførte bestillingsvarer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, medmindre andet er skriftligt aftalt med Silvan.

Fejllevering

Hvis Silvan har fremsendt en anden vare, end den du har bestilt, så refunderer vi portoen/fragten forbundet med din returnering til Silvan. Derudover vil du få leveringsomkostningerne, som var forbundet med din ordre, refunderet til det betalingskort du benyttede ved købet. Hvis du returnerer varen til en fysisk Silvan-butik, får du få portoen/fragten refunderet kontant.

Dine personoplysninger

Silvan overholder den gældende persondatapolitik. På grund af webshoppens struktur er der dog lavet følgende ændring, som gælder særligt for www.silvan.dk:

Hvis du beder os om det, så sletter vi dine personlige oplysninger ‒ med undtagelse af de oplysninger, som du har oplyst under ”Faktureringsoplysninger” i forbindelse med din bestilling. Disse oplysninger knytter sig nemlig til ordrer, som ikke kan slettes. Oplysningerne bliver automatisk slettet efter udgangen af købsåret med tillæg af 5 yderligere år iht. lovgivningen om bogføring.

Læs mere om Silvans persondatapolitik.

Force majeure

Silvan tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.

Dine klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos Silvan, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen:
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Europa-Kommissionens online-klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klagen indgives i så fald her: http://ec.europa.eu/odr

Kontakt os

Silvans webshop kan kontaktes her:

Silvans kundeservice, Edwin Rahrs Vej 88, 8220 Brabrand E-mail: [email protected] Tlf.: 8252 8252 CVR-nr.: 38841297