Handelsbetingelser

Omfang

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb i SILVAN Webshop. Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i SILVAN Webshop til levering i Danmark, dog undtaget til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne. Levering til ikke-brofaste øer kan ske efter særskilt aftale, kontakt os på webshop@silvan.dk.

Priser for varer

Prisen for en vare er angivet ud for varen på hjemmesiden. Prisen er angivet inklusive moms, men eksklusive fragt og gebyrer. Det er varens pris på købstidspunktet, som kunden skal betale. Priserne på varerne i SILVAN Webshop følger priserne i SILVANs byggemarkeder, dog kan der forekomme prisforskelle i forbindelse med kampagner, kø-tilbud, restmarked etc.

Forsendelse/transport

SILVAN Webshop bestemmer forsendelses-/transportmåden, hvilket blandt andet kan være aktuelt ved porøse varer og/eller porøs produktemballage. Bemærk at din ordre kan blive leveret af flere fragtfirmaer, alt afhængig af hvilke varer du har bestilt. Har du brug for at vide hvilket fragtfirma vi anvender kan du kontakte vores kundeservice.

Stykgods-/pallegods-leveringer  adviseres på en SMS fra transportøren dagen før levering. Stykgods-/pallegods-leveringer sker til fortovskant. Kunden skal selv bortskaffe forsendelsesemballagen.

Varer mærket "Frit leveret" leveres direkte fra SILVAN's leverandører til fortovskant. Ved sådanne køb kan SILVAN Webshop ikke oplyse nøjagtigt leveringstidspunkt.SILVAN Webshop tager forbehold for, at de fysiske forhold ved og på leveringsstedet skal kunne muliggøre levering som forudsat.

Det er chaufføren, der afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning.

For alle ordrer gælder, at levering som udgangspunkt sker på hverdage indenfor tidsrummet kl. 08.00 - 16.00.

Hvis det i ordren oplyste telefonnummer er et mobilnummer, og hvis forsendelsen er en postpakke, så sender Post Danmark en SMS til det pågældende mobilnummer, når Post Danmark har klargjort postpakken til forsendelse. Denne SMS-service er gratis. 

Afhentning

Kunden kan ved bestillingen vælge "afhentning", som derefter kan foretages i det ved bestillingen valgte SILVAN byggemarked. SILVAN Webshop sender en email - og en SMS, hvis kontakt via SMS er valgt af kunden - til kunden, når varen er "klar til afhentning", hvorefter SILVAN Webshop trækker betalingen for købesummen på kundens konto. Se dog hertil nedenfor afsnit 6. for så vidt angår specialfremstillede varer.

Ved afhentningen skal kunden fremvise email- og/eller SMS-bekræftelsen fra SILVAN Webshop samt gyldig billed-legitimation. Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 30 dage efter meddelelsen til kunden om "klar til afhentning", hvorefter kunden har fortabt enhver rettighed vedrørende købet.

Betaling

Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort

Betalingstransaktionen foregår via en sikret, krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). 

Betalingsbeløbet trækkes tidligst på betalings-/kreditkortet, når varerne afsendes fra SILVAN Webshop / meldes klar til afhentning. Ved køb af specialfremstillede varer, jf. afsnit 6.b., 2. punkt, kan SILVAN Webshop trække betalingsbeløbet, allerede når fremstillingen påbegyndes, hvis du forinden har accepteret dette. 

Varer købt i SILVAN Webshop kan ikke betales via Netbank. 

Når kunden betaler med et betalingskort, er kunden sikret mod misbrug uden selvrisiko, idet betalingen sker via SSL. Endvidere kan en kunde i tilfælde af misbrug forlange, at kortudstederen (af et i Danmark udstedt betalingskort)/betalingsformidleren tilbagefører en betaling til kundens betalingskortkonto. Angående hæftelses- og ansvarsregler i øvrigt henvises til blandt andet Lov om betalingstjenester.

Gavekort kan ikke benyttes som betalingsmiddel på SILVAN Webshop, men udelukkende i SILVAN Byggemarkeder. 

Reklamations- og fortrydelsesret

Reklamationsret

Hvis der foreligger en berettiget og rettidig reklamation angående en vare købt i SILVAN Webshop, foretager SILVAN Webshop ét af følgende punkter, dog under hensyntagen til den til enhver tid gældende, ufravigelige danske købelovgivning: 
  • bytter varen
  • får varen repareret/udbedret, 
  • tilbagebetaler købesummen. 
Kunden kan reklamere over en vare købt i SILVAN Webshop ved at kontakte SILVAN Webshop på tlf.: 8252 8252 eller ved at sende en mail på webshop@silvan.dk, sammen med en udskrift af kvitteringen og/eller fakturaen og en beskrivelse af reklamationen. 

Alternativt ved at medbringe varen samt kvittering og/eller faktura i et af SILVANs byggemarkeder. Reklamation skal ske i henhold til reglerne herom i købeloven. Reklamation skal således ske indenfor rimelig tid efter, at manglen er opdaget, dog senest to år efter købsdatoen, med mindre andet fremgår af loven. Reklamerer du inden for to måneder efter at du har opdaget fejl eller mangel, vil det altid være rettidigt. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med returneringen til SILVAN Webshop. Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, refunderer SILVAN Webshop den af kunden betalte returporto/-fragt, jævnfør nedenfor angående købesummen. SILVAN Webshop skal betale portoen/fragten i forbindelse med fremsendelsen af en ombyttet eller repareret/udbedret vare til kunden. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med SILVAN Webshops returnering af varen til kunden, hvis kundens reklamation ikke var berettiget eller rettidig. 

Hvis købesummen skal tilbagebetales til kunden, sker dette kontant, hvis kunden returnerer varen i et af SILVANs byggemarkeder. Hvis kunden sender varen retur til SILVAN Webshop, overføres købesummen til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling.

Fortrydelsesret

Som privatkunde har man 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, eller får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved support på tlf: 82528252, eller mail: webshop@silvan.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.875 DKK inkl. moms.

Varer undtaget fortrydelsesretten

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Kunden hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

SILVAN webshop, Egeskovvej 19 port 29-31, 8700 Horsens.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt i din lokale SILVAN.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med SILVAN (en division af DT Group A/S)

Fejllevering

Hvis SILVAN Webshop har fremsendt en forkert vare i forhold til kundens bestilling, refunderer SILVAN Webshop portoen/fragten i forbindelse med kundens returnering af den fremsendte, forkerte vare til SILVAN Webshop ved at indbetale beløbet til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling. Hvis kunden returnerer varen til et af SILVANs byggemarkeder, refunderes portoen/fragten kontant til kunden.

Personoplysninger

SILVAN Webshop følger til enhver tid den gældende fortrolighedspolitik, som i øvrigt gælder ved brug af SILVANs hjemmeside www.silvan.dk på Internettet, og som kan læses under menupunktet Om SILVAN, Fortrolighedspolitik.

På grund af SILVAN Webshops struktur er der dog følgende ændringer, som gælder særligt for SILVAN Webshop:

- SILVAN Webshop sletter på anmodning fra kunden personlige oplysninger. Dette gælder imidlertid ikke de oplysninger, som kunden har oplyst under ”Faktureringsoplysninger” i forbindelse med bestillingen, idet disse oplysninger knytter sig til ordrer, som ikke kan slettes. Dog sker der sletning efter udgangen af købsåret med tillæg af 5 yderligere år iht. lovgivningen om bogføring.

Force majeure

SILVAN tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. 
Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr

Kontaktoplysninger

SILVAN Webshop kan kontaktes som følger:

Adresse: SILVAN Webshop, Skanderborgvej 277, 8260 Viby J.
Email: webshop@silvan.dk 
Chat: Alle dage* kl. 9.00 - 22.00,
Telefon: 8252 8252,
- Alle dage* kl. 9.00 - 22.00,

SILVAN er en division i DT Group a/s, Gladsaxe, CVR-nr. 55 82 84 15.

*23/12 lukker chat og telefon 15.30. 24/12, 25/12, 26/12, 31/12 og 1/1 er chat og telefon lukket

Ikrafttræden

Disse Salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft den 13. juni 2014 kl. 06.25 og gælder for alle køb i SILVAN Webshop fra og med nævnte dato.

Standardfortrydelsesformular 

(Bilag 3 til lov om forbrugeraftaler)

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 
- Til SILVAN Webshop, Skanderborg 277, 8260 Viby J: 
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*) 
- Bestilt den (*)/modtaget den (*) 
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne) 
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse) 
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 
- Dato 
(*) Det ikke relevante udstreges