Træningsudstyr

Kategorier
Filter
 Produkter
Liste
Galleri

Find træningsudstyr til indendørs og udendørs hos Silvan

Drømmer du om at få træningsudstyr til indendørs- og udendørsbrug derhjemme? Så kan du hos Silvan finde alt det træningsudstyr, som du har brug for til at lave dit helt eget lille fitnesscenter. Vi har træningsstativer, som du kan opstille udenfor i haven eller på et fællesområde. Dem kan du bruge til at træne hele overkroppen i den friske luft. Træningsstativerne er saml-selv-projekter, hvorfor du altså selv skal finde værktøjskassen frem og samle stativet, når du får det leveret. Du kan finde træningsstativer i forskellige størrelser, som du kan bruge til at træne styrken i kroppen.

Vil du gerne have et træningslokale i dit hus, kan du også finde træningsmaskiner til indendørsbrug hos os. Træningsmaskinerne egner sig især til at få pulsen op, hvis du har brug for at få bevæget kroppen. Du kan finde træningsmaskiner i alle størrelser, så hvis du ikke har et så stort hjem, kan du stadig finde træningsudstyr, der passer ind. Det er vigtigt at få bevæget sig hver dag, og med træningsudstyr i hjemmet stiger sandsynligheden for, at du i hverdagen får dyrket motion. Regelmæssig motion er noget af det bedste, du kan gøre for kroppen, så sørg for at dyrke motion i din hverdag.

Sådan bruger du et træningsstativ til udendørstræning

At træne udenfor er sundt for både krop og sjæl. I dag tilbringer mange af os de fleste af døgnets timer indendørs, og det er ærgerligt, da der er så mange sundhedsmæssige fordele ved at være udenfor i naturen. Derfor kan du med et træningsstativ både få fordelene af motion og den friske luft. Et træningsstativ er opbygget, så du får mulighed for træne hele kroppen på stænger. Træningsstativerne er lavet således, at de kan holde til at stå udenfor i skiftende vejr i mange år. F.eks. er træet lavet i trykimprægneret træ, som er modstandsdygtigt over for råd og svamp. Stålstængerne er galvaniserede og dermed også beskyttet imod rust og slitage.

Træningsmulighederne er mange på stativet. Eksempelvis kan du bruge det til at lave kropshævninger, der især træner din ryg, overarme, skuldre og hænder. Desuden kan du også bruge det til at lave armbøjninger og de såkaldte ’dips’. Du kan altså lave en masse former for styrketræning på stativet – kun fantasien sætter grænser. Desuden kan dine børn også gøre brug af træningsstativet – både de små og lidt større. Nogle af stativerne kommer endda med et gyngestativ, som børnene kan bruge, når du styrketræner. Husk dog at holde øje med børnene, hvis de bruger træningsstativet. Evt. kan du lægge gummifliser rundt om stativet, som kan sikre en blødere landing. I øvrigt kan du med fordel kombinere et træningsstativ med en trampolin.

Hvilke træningsmaskiner kan du finde hos Silvan?

Hvis vejret svigter, og det ikke er så fristende at tage ud i regn og kulde for at løbe eller cykle, er det godt at have træningsudstyr til indendørs. Hvis du har træningsmaskiner derhjemme, gør du det også nemmere for dig selv at få motion til hverdag. At skulle tage hele vejen til et fitnesscenter kræver både tid og overskud. Efter en travl og hård dag på arbejdet eller studiet kan det være svært at finde det overskud. Dermed er det altså både en fordel for din træningsmotivation og tid i hverdagen, at du får nogle gode træningsmaskiner til derhjemme.

Løbebånd og gåbånd

Skal du have gang i benene, kan du købe enten et løbebånd eller et gåbånd. Et løbebånd har du nok hørt om, da det er en af de mest kendte former for træningsmaskiner. Med et løbebånd kan du overføre løbeturen til indendørs, hvis du ikke lige orker til at løbe udenfor. Er du ikke lige løbetypen, kan du i stedet overveje et gåbånd. Dette kan du bruge til træning og genoptræning. Flere løbebånd og gåbånd kan foldes sammen, så de ikke fylder så meget i hjemmet. Dermed skulle du gerne have plads til dem i enten soveværelset eller stuen, hvis du ikke har et dedikeret træningslokale.

Crosstrainer og stepmaskine

Leder du efter en træningsmaskine, hvor du kan få trænet hele kroppen, er en crosstrainer et rigtigt godt bud. Her får du både mulighed for at træne dine ben og overkrop, idet du både bruger dine arme og ben under crosstræning. Det er også en skånsom træningsform, hvor du i mindre grad belaster led og knæ end med andre træningstyper. Et godt alternativ til en crosstrainer er en stepmaskine. Især hvis du ikke har så meget plads i dit hjem, er en stepmaskine god, da den fylder meget lidt. Træner du i højt tempo på stepmaskine, får du også en effektiv træning med høj forbrænding.

Romaskiner

En anden populær træningsmaskine er en romaskine. Roning er en rigtig god sportsgren, hvis du vil opnå styrke og god kondition. Det er en skånsom træningsform, hvor du træner hele kroppen. Vores udvalg af romaskiner har magnetisk modstand, hvilket er supergodt, hvis du vil have mulighed for at træne i længere tid. Der er forskellige niveauer i modstand, så du kan enten øge eller sænke niveauet i forhold til din aktuelle form. Derfor kan du træne roning, uden at du behøver at være ude på vandet. Ror du normalt ude på vandet, kan du bruge romaskinen om vinteren, når vejret er for koldt til at ro udendørs.

Motionscykel

En motionscykel er utroligt populær. Det er der mange grunde til, da den er skånsom, konditionsfremmende og meget nemt at bruge. Mens nogle træningsmaskiner kan kræve lidt øvelse for at blive brugt rigtigt, så vil alle kunne finde ud af at bruge en motionscykel. Den kan også bruges af alle aldersgrupper, uanset træningsniveau. Du kan nemlig nemt indstille motionscyklen, så du får en modstand, som passer til din kondition. Vil du have pulsen op og hård motion, kan du også sagtens få det på en motionscykel. Motionscykler er også fremragende til genoptræning, da det er skånsomt for knæ og led at cykle.

Hvordan gør du træningen sjov og motiverende?

Det kan være svært at finde motivationen og tiden til at dyrke motion i en travl hverdag. Derfor handler det om, at du skal finde nogle tricks, der gør det nemmere for dig at finde overskuddet til få motion. Et trick er at gøre det så nemt som muligt for dig at dyrke motion – og her er den oplagte løsning at få træningsudstyr i hjemmet, da du så nemt og hurtigt kan gå i gang med at dyrke motion. En anden god idé er at dyrke motion udendørs. Motion i naturen styrker nemlig motivationen, da du får inspiration fra smukke omgivelser og energi af den friske luft.

En anden metode til at styrke motivationen er ved at gøre motion til en leg. Leg er med til, at du glemmer tid og sted, og at du bliver helt opslugt af at dyrke motionen. Du kan enten gøre motion til at leg ved at eksperimentere med træningsmetoderne eller ved at bruge havespil. Du kan også opsætte konkrete og langsigtede mål for din træning – eksempelvis at du vil tabe dig, løbe hurtigere, blive stærkere osv. Det gør, at du bliver motiveret i den daglige træning i forhold til at opnå disse mål. Træningen får altså et større formål