PRESSEMEDDELELSE 05. april 2022 ‒ Brabrand, Danmark

Med sit nye online bookingsystem for værktøj, indgår Silvan partnerskab med Europas største materieludlejer LOXAM.

Materieludlejeren LOXAM og byggemarked kæden Silvan indgår partnerskab til glæde for det stigende antal gør-det-selv-kunder.

Nu kan Silvans gør-det-selv-kunder glæde sig over at have et bredt og bæredygtigt udvalg af udlejningsmateriel fra LOXAM.

Med samarbejdet med Europas største materielleverandør LOXAM, har silvan hermed sikret sig, at de er rustet til den stigende efterspørgsel af værktøjsudlejning på det danske marked. Partnerskabet betyder, at LOXAM Danmark tilfører yderligere 2.500 maskiner i deres udlejningsflåde, som i forvejen tæller over 23.000 enheder.

I forbindelse med det nye partnerskab, introducerer Silvan et nyt online bookingsystem, hvor kunderne kan leje deres værktøj og tilbehør på forhånd. Systemet vil skabe en mere fleksibel og belejlig lejeproces for kunderne (tilgængelig via www.silvan.dk).

”Hos Silvan ønsker vi at tilbyde den mest belejlige shopping oplevelse for vores kunder. Derfor, ønsker vi også at gøre det nemt, hurtigt og overkommeligt at leje værktøj og maskiner i vores butikker. Med LOXAM har vi fundet den rigtige partner til at levere en fremragende løsning for vores kunder”, siger Mathias Kerp, CEO i Silvan, og fortsætter:
”Silvan har i dag et stigende antal gør-det-selv-kunder, som vælger at leje fremfor at eje. Derfor har vi ledt efter en samarbejdspartner til at forbedre vores udlejningskoncept for at tilbyde en endnu bedre service til vores kunder. Da LOXAM har stor erfaring fra gør-det-selv-segmentet i Frankrig, hvor de er til stede i mere end 800 byggemarkeder, er det en meget erfaren og velegnet partner for os. Vi ser derfor meget frem til yderligere at udvikle samarbejdet mellem Silvan og Loxam.”

Carsten Hoeck, CEO i LOXAM, glæder sig også over samarbejdet med Silvan, som kommer til at være en vigtig partner i fremtiden: ”Jeg har et meget stærkt ønske om at partnerskabet med Silvan skal være langvarigt. Jeg har beskæftiget mig med strategiske partnerskaber gennem mange år og har erfaring med den værdi det skaber for begge parter. Et partnerskab består bl.a. af fælles mål, løbende forventningsafstemning, smidige processer og fælles værdier. Det er fundamentet for, at vi kan yde vores bedste over for kunderne. Jeg er helt sikker på, at vi får sådan et parløb med Silvan.”

Generelt oplever LOXAM en større interesse i at leje frem for at eje, og derfor er gør-det-selv-segmentet en spændende mulighed for mere fokus på deleøkonomi og bæredygtighed. Investeringer med afsæt i klimakrav og sikkerhed er også noget som LOXAM kan tilbyde i partnerskabet med Silvan. Udover de gængse værktøjer til udlejning, vil Silvans kunder også have adgang til LoxGreen, som er et kendt og afprøvet, bæredygtigt koncept for de professionelle brugere.

Nick Roensner, som er salgs- og marketingdirektør i LOXAM, ser også det gensidige partnerskab som en adgang til privatmarkedet i Danmark: ”Silvan har en stærk position i gør-det-selv-segmentet og med vores position indenfor den professionelle byggebranche bliver det spændende at se, hvilke synergier det kan skabe. Jeg ser meget frem til at videreudvikle konceptet i et gensidigt godt partnerskab med Silvan. ”

Om Silvan

Silvan er en førende dansk gør-det-selv-detailkæde, som hovedsageligt betjener private kunder i 42 byggemarkeder og butikker i både byer og forstæder, samt en online butik i Danmark. Sortimentet omfatter både klassiske gør-det-selv-produkter, såsom byggematerialer og haveredskaber, produkter til forbedringer af hjemmet og smart home-artikler, alle skabt med omtanke for bæredygtighed. I de senere år er der gradvist kommet fokus på mere kundekomfort og -service. Serviceydelser som for eksempel savværk, farvetoning, gratis udlån af el-ladcykel og trailere, værktøjsudlejning, nøgleservice og pakkeshop er blevet udvidet, og er en integreret del af kædens værdigrundlag.

Om LOXAM

LOXAM er Europas største udlejer af maskiner, jord- og anlægsmateriel, lifte, liftvogne, moduler og skurvogne. Vi leverer til bygge- og anlægssektoren, industrien, den offentlige sektor, servicesektoren og til private. LOXAM har nu 37 afdelinger i Danmark med ca. 330 medarbejdere og en materielportefølje på mere end 23.000 enheder. LOXAM er til stede i 30 lande og koncernen beskæftiger ca. 10.800 medarbejdere.

Kontakt for mere information:

Carsten Hoeck, CEO i LOXAM: [email protected] , M: 51 18 01 70