Mathias Kerp
Jan Becker
Chairman of the Board

PRESSEMEDDELELSE 03. februar 2022 ‒ Brabrand, Danmark

Silvan styrker sit Executive Team til fremtidig vækst med forfremmelserne af Mathias Kerp som CEO samt Klaus Dolmer som CPO

Bestyrelsen for Silvan A/S annoncerer udnævnelsen af Mathias Kerp som ny administrerende direktør for Silvan med virkning fra den 3. februar 2022. Jan Becker, hans forgænger, vil fortsætte sit engagement i Silvan som bestyrelsesformand. Sideløbende er Klaus Dolmer blevet forfremmet fra Head of Category Management til en del af Executive Teamet som ny Chief Procurement Officer.

”Vi er meget glade for, at Mathias Kerp tiltræder stillingen som ny CEO i Silvan. Han har en bred og ganske unik erfaring som leder fra både konsumvare industrien og detailhandelen, hvilket vi mener, vil skabe stor værdi for vores virksomhed” siger Jan Becker, bestyrelsesformand i Silvan A/S.

"Fra det allerførste øjeblik, jeg startede hos Silvan, var jeg imponeret over, hvor motiveret, kundefokuseret og fremadsynet virksomheden og dens medarbejdere er" siger Kerp, og fortsætter "Silvans historik gennem de sidste år er bemærkelsesværdig, mens den altid forbliver tro mod sig selv. Jeg vil gerne fortsætte denne kurs mod vækst og opdage nye muligheder – for Silvan, dets kunder og dets leverandører.”

Mathias Kerp, som allerede kom til Silvan i 4. kvartal i 2021, vil fortsætte med at drive Silvans strategiske transformation mod at blive den foretrukne gør-det-selv-kæde i Danmark. Fokus er på den ambitiøse vækstplan, der er baseret på modernisering af butiksnetværket, en state-of-the-art webshop, en fortsat udvidelse af services og et stærkt engagement i at gøre forretningsmodellen grønnere og mere bæredygtig. "Klimaforandringerne er den største udfordring, der påvirker alle" siger Kerp, "Silvan har allerede foretaget store forbedringer i de sidste år for at reducere forbruget af naturens ressourcer (f.eks. elektricitet, papir og benzin). Vi tager nu de næste skridt for at opbygge et unikt og mere bæredygtigt produktsortiment og tilhørende services.”

"Klaus Dolmer, som har været hos Silvan i over 20 år, har i de seneste år bidraget væsentligt til Silvans turnaround, og han spiller en vigtig rolle for firmaet", forklarer Jan Becker.

Med ansættelsen af Klaus Dolmer som Chief Procurement Officer, er Executive Teamet nu komplet med i alt fem medlemmer (CEO: Mathias Kerp, CFO: Keld Larsen, CSO: Rasmus Kjærgaard, CPO: Klaus Dolmer og COO: Michael Lange).

Med Mathias Kerp i rollen som CEO, vil Jan Becker fortsat støtte Silvan som bestyrelsesformand. "Den stærke udvikling af Silvan, især i de sidste 3 år, er imponerende, og jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke hver og én internt såvel som vores partnere for deres stærke støtte og engagement i denne tid. Jeg glæder mig til at støtte Mathias og Klaus i fremtiden”, siger Jan Becker.

Om Silvan

Silvan er en førende dansk gør-det-selv-detailkæde, som hovedsageligt betjener private kunder i 42 byggemarkeder og butikker i både byer og forstæder samt en online butik i Danmark. Sortimentet omfatter både klassiske gør-det-selv-produkter, som byggematerialer og haveredskaber og produkter til forbedringer af hjemmet og smart homeartikler, alle skabt med omtanke for bæredygtighed. I de senere år er der gradvist kommet fokus på mere kundekomfort og -service. Serviceydelser som for eksempel savværk, farvetoning, gratis udlån af el-ladcykel og trailere, værktøjsudlejning, nøgleservice og pakkeshop er blevet udvidet, og er en integreret del af kædens værdigrundlag.

Kontakt for mere information: