Klaus Dolmer

PRESSEMEDDELELSE 01. juni 2022 ‒ Brabrand, Danmark

Silvan udnævner Klaus Dolmer til ny administrerende direktør (CEO)

Silvan annoncerer udnævnelsen af Klaus Dolmer som ny administrerende direktør for Silvan med virkning fra den 31. maj 2022. Mathias Kerp, hans forgænger, forlader Silvan.

– Vi er glade for at kunne meddele, at Silvans Chief Procurement Officer (CPO), Klaus Dolmer, vil tiltræde stillingen som ny administrerende direktør (CEO) for Silvan. Han har en bred og helt unik erfaring i den danske gør-det-selv-branche, samt dybdegående ekspertise om Silvan, hvor han gennem sin karriere har varetaget forskellige lederroller. Han har spillet en stor rolle i Silvans turnaround og udviklingen af strategien fremadrettet, udtaler Jan Becker, bestyrelsesformand for Silvan.

– Gennem de seneste år har Silvan har re-positioneret sig som det mest convenience-orienterede byggemarked i Danmark. Det er en rejse, som jeg ser frem til at fortsætte, udtaler Klaus Dolmer.

Med ansættelsen af Klaus Dolmer som administrerende direktør består direktionen nu af i alt fire medlemmer. (CEO: Klaus Dolmer, CFO: Keld Larsen, CSO: Rasmus Kjærgaard, COO: Michael Lange).

Mathias Kerp, der kom til Silvan i slutningen af 2021, forlader efter gensidig aftale Silvan ved udgangen af maj 2022.

Om Silvan

Silvan er en førende dansk gør-det-selv-detailkæde, som hovedsageligt betjener private kunder i 43 byggemarkeder og butikker i både byer og forstæder samt en online butik i Danmark. Sortimentet omfatter både klassiske gør-det-selv-produkter, som byggematerialer og haveredskaber, og produkter til forbedringer af hjemmet og smart homeartikler. Mange af dem er ”Skabt med omtanke” med specielt fokus på bæredygtighed. I de senere år er der gradvist kommet fokus på mere kundekomfort og -service. Serviceydelser som for eksempel savværk, farvetoning, gratis udlån af el-ladcykel og trailere, værktøjsudlejning, nøgleservice og pakkeshop er blevet udvidet, og er en integreret del af kædens værdigrundlag. www.silvan.dk

Kontakt for mere information: